Five Years

by Rob Chiavelli

/
  • Streaming + Download

     

1.
2.
04:01
3.
04:54
4.
07:57
5.
6.
04:34
7.
05:06
8.
05:36
9.
10.
11.
12.
13.
09:33

about

This album is a "Best of" collection from 2009 - 2013. This five year period includes some of the tunes I wrote as I was coming out of major life drama and stepping into the music that had been on the back burner for many years.

About the time the music started to grow a bit, I met Scott Crawford. We instantly clicked and became Chiavelli Crawford. I have included some of the best that we have done together to this point to complete the snapshot of this five year period.

credits

released July 16, 2013

Rob Chiavelli - Vocals, Acoustic & Electric Guitar, E-Bow
Scott Crawford - Acoustic and Electric Guitars on tracks 7, 9-13.


Sharing Policy:
Music should be a blessing. The music is here for your free listening. Please download it and share it.

Peace - RC

tags

license

all rights reserved

about

Acoustic Mood Groove Paducah, Kentucky

Welcome to Acoustic Mood Groove.

Chiavelli Crawford - Guitar Duo

Rob Chiavelli - Instrumental Guitarist, Singer/Songwriter

Driftwood Scavenger - Ambient Acoustic Instrumentals

Thoughtful, melodic music.


Grace & Peace,
Rob Chiavelli
... more

contact / help

Contact Acoustic Mood Groove

Streaming and
Download help

Redeem code

Track Name: Sunset Roses
Dreamin of sunset roses
Listenin to an ancient tree
It’s singin me a song of angels
Reminding me that I am free
To live
Hope
Love
Trust
And grow
Sing
Be
Who I’m made to be

Walkin toward the light of tomorrow
Listenin to a gentle breeze
It’s singin me a song of angels
Reminding me what I can be
If I
Believe
The dream
That he has given me
Just reach
For sky
Never askin why

Dreamin of sunset roses
Listenin to an ancient tree
It’s singin me a song of angels
Reminding me that I am free
To live
Hope
Love
Trust
And grow
Sing
Be
Who I’m made to be
Track Name: The Sound
As the circus leaves town
Get familiar with my sound again
I can breathe again
when I bury the clowns

Don’t know where I’m goin
I only know today
I’m tired of all the diggin
Through yesterdays wake

As my eyesight fades
Things are getting clearer
As wisdom reigns
My dreams are getting dearer
As I grow in faith
I no longer fear it
As I find my way
I can finally hear it

Don’t give me no clichés
Just tell it like it is
I aint here to fit
Into another mans game

As my eyesight fades
Things are getting clearer
As wisdom reigns
My dreams are getting dearer
As I grow in faith
I no longer fear it
As I find my way
I can finally hear it

If I’m gonna find my place
I gotta step outside this – rat race
I gotta breathe again
Rest in my Father’s grace

When the circus leaves town
Get familiar with the sound again
I can breathe again
when I bury the clowns
Track Name: Ragamuffins & Prodigals
If I don’t jump in real soon - I’ll just keep on runnin
Take another lap or two – write a song or somethin

I just wanna chill – with the Ragamuffins and prodigals –
I swear I’ve had my fill – of hubris and self righteous fools

A winding weathered road we run – we learn along the way
Layers deep our fears can run and its only love that breaks – the chains
Break the chains

Resting in the arms of love – why’s it so damn hard
To let the love come shinin through - and burn that angry farm
Burn it down
Burn it down
Burn it down

Some say you gotta dig – and jump through all the hoops
Gotta find out what’s gone wrong inside – gotta get down to the root

Well the root is far beyond my reach so Jesus took my breach
My hope is built on nothing less then Jesus blood and righteousness
I will rest
In His righteousness

So I’m just gonna chill – with the ragamuffins and the prodigals
Real love will find us there – cuz He’s the one who cares
Track Name: That Tree
I Wish I could sing to you a lullaby
I wish I could tell you it's all right
I wish I could find the simple faith of a babe
I wish I hadn't eaten from that tree

I'm overwhelmed by the urgency
and then I just have to breathe
can't catch the words that I need to speak
just have to say what I see

Chorus:
Here we are many miles down the road
still livin lies we been sold
like a walkin bird
don't know that he can fly
still eatin from the tree
- that's why

Father warned
liar lied
didn't take long to decide
and still today we play the game
we think we're free in these chains

Chorus:
Here we are many miles down the road
still livin lies we been sold
like a walkin bird
don't know that he can fly
still eatin from the tree
- that's why

I Wish I could sing to you a lullaby
I wish I could tell you it's all right
I wish I could find the simple faith of a babe
I wish I hadn't eaten from that tree
Track Name: The Unity of Denial
People walkin round like it’s all ok
They don’t wanna know what’s on the way
Resting in the arms of illusion
Singin holdin hands with confusion
The unity - of denial

When fantasies and clouds are all gone
Get down on your knees and draw some
The strength we need – is not our own

CHORUS
Roll it up make it all go away
I don’t wanna see this on your face
Focus on all that’s good and true
But I see things
I see things
I see things
I don’t wanna know

Swimming in the pot with the poison
Feelin pretty good but it’s all wrong
Everything - you think you know

It’s covered from the top to the bottom
Anticipatin’ thoughts if you got em’
The enemy – is on the prowl

CHORUS

Jesus help us through this nightmare
Hard to tell the wheat from the tares
Reel us in – set us straight

Your Kingdom come on earth be done
Your will as in Heaven
But for now – we eat our fruit

CHORUS

People walkin round

People walkin round

People walkin round like it’s all ok
Track Name: Beyond My Sight
The strategy of my wanderings
Lies in the palm of your hand
The tapestry of your weaving
Lies beyond my sight

A drive along the freeway
Yields emotional flow
A rush like a rainbow
As I navigate the trail of tears

A perch among the rooftops
A breeze through the trees’ hair
Breath of life keeps me wondering
And wandering through a life prepared

The strategy of my wanderings
Lies in the palm of your hand
The tapestry of your weaving
Lies beyond my sight
Track Name: Spring-like Clarity
Tuck my heart away
Cuz I don’t wanna cry
I see many things
Growing into troubled times

But then I look away
To spring-like clarity
My King remindin me
That I am in His hand

Sometimes it’s hard to pray
With this overwhelming weight
Seems like forever
For a while

But then I look away
To spring-like clarity
My King remindin me
That I am in His hand

~ Guitar break ~

The deeper in I go
The more I wish
I didn’t know
Simple faith gets
Hard to find

Love don’t wear a smile
Everyday
I wear it on my sleeve
The burden
I taste

But then I look away
To spring-like clarity
My King remindin me
That I am in His hand